اهمیت ریلکسیشن در رويابينی و پرواز روح

در این تالار در رابطه با مباحث مربوط به پرواز روح گفتگو میشود.
قوانین انجمن
هرگونه تبلیغ ممنوع میباشد.
ارسال پست
sajjad2017
پست: 60
تاریخ عضویت: شنبه 18 بهمن 1399, 12:04 am

اهمیت ریلکسیشن در رويابينی و پرواز روح

پست توسط sajjad2017 »

يکی از مهمترين و کليدی ترين مرحله رويابينی و پرواز روح که مورد بی توجهی و فراموشی قرار گرفته ميزان ريلکس شدن بدن قبل از تمرين هست.

به اشتباه چنين تصور می شه که ما هر چه قدر ريلکس تر باشيم زودتر خوابمون می بره ولی اين دقيقا بر عکس چيزی هست که فکر می کنيد. يعنی شما هر چه قدر که بيشتر عضلات خودتون رو وانهاده کنيد دير تر خوابتون می بره. تعجب می کنيد؟ پس اجازه بديد به دلايل پشت پردش نگاه کنيم.

ريلکس شدن امواج مغزی ما رو تا مدت زمان بيشتری در سطح آلفا نگه می داره ولی اگه با تنش عضلانی بخوايم وارد رويا شيم بعد چند ثانيه سريع به امواج دلتا که خواب عميق هست منتقل می شيم و آگاهی مون رو از دست می ديم. اين که ما می تونيم با تنش عضلانی بخوابيم دليل نمی شه که بدنمون آماده شرايط پرواز روح و رويابينی باشه و حتما بايد ريلکسيشن صورت گرفته باشه. در واقع می شه اين طور نتيجه گيری کرد که ميزان حفظ آگاهی و هوشياری ما موقع تمرين ورود مستقيم به رويا يا پرواز روح رابطه مستقيمی داره با وانهادگی عميق عضلات. اين حالت اجازه افت امواج مغزی به سطوح خيلی پايين که هوشياری مون از دست می ده رو نمی ده.

بنابراين حتما وقت و زمان زيادی برای مرحله وانهادگی بذاريد. روشتون برای اين کار می تونه روش های مورد استفاده در هيپنوتيزم يا يوگا نيدرا باشه.

اما دليل انتخاب اين حالت برای رويابينی و پرواز روح چی هست؟ امواج آلفا همون طور که می دونيد حالت قابل کنترلی از امواج مغز هست و هوشياری ما تو حدودی در اون حالت حفظ شده و می تونيم به راحتی اراده کنيم که به خواب نريم. هيچ مشکلی با امواج مغزی پايين تر مثل تتا و دلتا نيست و می تونيم از اونها هم برای پرواز روح استفاده کنيم ولی مشکل اين هست که اين حالت برای افراد عادی قابل دسترس نيست مگر در حالت خواب عميق که هوشياری از دست رفته. پس ما با راه کار وانهادگی بدن، ذهن رو به مرحله ای می بريم که هم بتونيم از پس خواب آلودگی بر بيايم و هم از اثرات و پتانسيل های ويژه اون برای ورود به رويا و … استفاده کنيم.

البته رويابينی در اون حالت رخ نمی ده و حتما بايد در امواج تتا قرار گرفته باشيم ولی شيفت يا تغيير آهسته از آلفا به تتا خيلی راحت تر از ورود مستقيم و ناگهانی از دلتا به تتا هست. حالت اولی تنها در صورت وانهادگی کامل عضلات انجام می شه ولی دومی در حالتی که اون کار رو انجام نداده باشيم رخ می ده به خاطر همين حالت دوم معمولا نتيجه ای نداره جز از دست دادن هوشياری و شکست در تمرين.
ارسال پست